Субмарини ворога опинилися в пастці: неочевидний наслідок знищення “Ростова-на-Дону”

Субмарини ворога опинилися в пастці: неочевидний наслідок знищення “Ростова-на-Дону”

Експерти кажуть, що росіянам тепер просто ніде обслуговувати свої підводні човни у Чорному морі, і це матиме певні наслідки.

Успішне знищення “Ростова-на-Дону”засвідчило, що російські підводні човни, які залишаються у Чорному морі, фактично опинилися у пастці: вони не можуть вийти з цього моря і їх ніде обслуговувати. Про це пише військово-аналітичний портал Defense Express.

Підводний човен “Ростов-на-Дону” отримав удар крилатими ракетами Storm Shadow/SCALP 13 вересня 2023 року, коли перебував у сухому доці Севастопольського морського заводу. До червня поточного року його змогли так-сяк підлатати, аби він міг просто триматися на воді, та перетягнули у Кілен-бухту, де знаходиться 13-й судноремонтний завод. Там мали продовжити ремонт, але 2 серпня човен знову отримав ракету в борт і, вочевидь, затонув.

“Тобто наразі у Сил оборони України є доведена можливість знищення російських підводних човнів у поки окупованому Севастополі, які знаходяться, не лише у сухому доці, а й у “стінки”. І це дуже важливий аспект, бо у Чорному морі у РФ перебуває ще три підводних човни аналогічного проєкту “Варшав’янка” Б-265 “Краснодар”, Б-268 “Великий Новгород” та Б-271 “Колпино”, а також проєкту “Палтус” Б-871 “Алроса”, – пише Defense Express.

Як зазначають аналітики, саме Севастопольский морський завод був головною ремонтною базою для російських підводних човнів у Чорному морі. Та й то інколи доводилося гнати човни навколо усієї Європи в Кронштадт, щоб виконувати певні види ремонтних робіт там.

Однак зараз турецькі протоки є закритими для військових кораблів РФ через війну. Також під великим сумнівом можливість перегнати їх системою річок і каналів по маршруту через Дон і Волгу. В теорії ремонтувати кораблі ще можна в Новоросійську, але тамтешній завод ніколи не мав справ саме з підводними човнами.

“Тобто у РФ наразі всі підводні човни залишились без можливості повноцінного ремонту, бо для цього їх необхідно загнати під удар в окупований Севастополь. При цьому експлуатація всіх трьох “Варшав’янок” у РФ вкрай активна і частота їх ремонту та обслуговування вища за норми мирного часу”, – наголошують експерти.

У Defense Express визнають, що все це не означає вихід з ладу цих човнів “вже завтра”, однак без належного поточного ремонту імовірність поломки і навіть підводної аварії під час виходу в море значно зростає.

Знищення “Ростова-на-Дону”

Як писали, у ніч проти пʼятниці, 2 серпня, в окупованому Севастополі пролунали вибухи. Поширилася інформація, що відбувся приліт у районі 13-го судноремонтного заводу чорноморського флоту РФ у Кілен-бухті.

Наступного дня Генштаб ЗСУ повідомив, що в Севастополі було вражено підводний човен “Ростов-на-Дону”, в результаті чого той затонув у ремонтній бухті.

 

Related posts