Експерти кажуть, що росіянам тепер просто ніде обслуговувати свої підводні човни у Чорному морі, і це матиме певні наслідки.
Успішне знищення “Ростова-на-Дону”засвідчило, що російські підводні човни, які залишаються у Чорному морі, фактично опинилися у пастці: вони не можуть вийти з цього моря і їх ніде обслуговувати. Про це пише військово-аналітичний портал Defense Express.
Підводний човен “Ростов-на-Дону” отримав удар крилатими ракетами Storm Shadow/SCALP 13 вересня 2023 року, коли перебував у сухому доці Севастопольського морського заводу. До червня поточного року його змогли так-сяк підлатати, аби він міг просто триматися на воді, та перетягнули у Кілен-бухту, де знаходиться 13-й судноремонтний завод. Там мали продовжити ремонт, але 2 серпня човен знову отримав ракету в борт і, вочевидь, затонув.
“Тобто наразі у Сил оборони України є доведена можливість знищення російських підводних човнів у поки окупованому Севастополі, які знаходяться, не лише у сухому доці, а й у “стінки”. І це дуже важливий аспект, бо у Чорному морі у РФ перебуває ще три підводних човни аналогічного проєкту “Варшав’янка” Б-265 “Краснодар”, Б-268 “Великий Новгород” та Б-271 “Колпино”, а також проєкту “Палтус” Б-871 “Алроса”, – пише Defense Express.
Як зазначають аналітики, саме Севастопольский морський завод був головною ремонтною базою для російських підводних човнів у Чорному морі. Та й то інколи доводилося гнати човни навколо усієї Європи в Кронштадт, щоб виконувати певні види ремонтних робіт там.
Однак зараз турецькі протоки є закритими для військових кораблів РФ через війну. Також під великим сумнівом можливість перегнати їх системою річок і каналів по маршруту через Дон і Волгу. В теорії ремонтувати кораблі ще можна в Новоросійську, але тамтешній завод ніколи не мав справ саме з підводними човнами.