У Росії перестала літати половина літаків Airbus neo: що сталося

У Росії перестала літати половина літаків Airbus neo: що сталося

Найскладніша ситуація склалася у найбільшої приватної авіакомпанії Росії S7.

На сьогодні в РФ “припарковано” понад половину всього авіапарку Airbus A320neo і А321neo. Про це повідомляють росЗМІ.

Зазначається, що з 66 повітряних суден цього сімейства простоюють 34 літаки. При цьому близько половини з них можуть уже не повернутися до польотів у майбутньому.

Така ситуація склалася через труднощі з обслуговуванням двигунів – перевізники змушені економити ресурс агрегатів.

Річ у тім, що ці літаки мають “просунуті”, але дуже складні в обслуговуванні двигуни. Через це їх неможливо полагодити в Росії.

Водночас завезти двигуни в РФ також неможливо через санкції та загальний дефіцит на ринку.

Особливо складна ситуація з літаками, оснащеними американськими двигунами сімейства Pratt & Whitney PW1100G. Інші повітряні судна мають двигуни типу LEAP – з ними також виникають труднощі, хоча й не такі серйозні.

Зараз парк A320/А321neo становить приблизно 10% від усього іноземного магістрального флоту РФ. Проте експерти не очікують, що труднощі з сімейством критично вплинуть на обсяг авіаперевезень у Росії.

Втім, для деяких авіакомпаній ситуація може виявитися дійсно загрозливою. Так, згідно з прогнозом, для S7 вихід A320/А321neo з ладу означатиме скорочення перевезень до 15% за підсумками наступного року.

Нові російські авіалайнери

Росія робить усе можливе, щоб компенсувати брак сучасних західних літаків. Втім, поки що виробництво російських авіалайнерів стикається з системними труднощами.

Цього року стало відомо, що повномасштабне серійне виробництво пасажирського авіалайнера МС-21 знову зірвалося. Постачати літак російським авіакомпаніям почнуть тільки у 2025-2026 роках.

Також росіяни постійно стикаються з технічними труднощами іншого свого літака – Sukhoi Superjet. Один з них цього року знову зламався в повітрі.

Related posts