Найскладніша ситуація склалася у найбільшої приватної авіакомпанії Росії S7.
На сьогодні в РФ “припарковано” понад половину всього авіапарку Airbus A320neo і А321neo. Про це повідомляють росЗМІ.
Зазначається, що з 66 повітряних суден цього сімейства простоюють 34 літаки. При цьому близько половини з них можуть уже не повернутися до польотів у майбутньому.
Така ситуація склалася через труднощі з обслуговуванням двигунів – перевізники змушені економити ресурс агрегатів.
Річ у тім, що ці літаки мають “просунуті”, але дуже складні в обслуговуванні двигуни. Через це їх неможливо полагодити в Росії.
Водночас завезти двигуни в РФ також неможливо через санкції та загальний дефіцит на ринку.
Особливо складна ситуація з літаками, оснащеними американськими двигунами сімейства Pratt & Whitney PW1100G. Інші повітряні судна мають двигуни типу LEAP – з ними також виникають труднощі, хоча й не такі серйозні.
Зараз парк A320/А321neo становить приблизно 10% від усього іноземного магістрального флоту РФ. Проте експерти не очікують, що труднощі з сімейством критично вплинуть на обсяг авіаперевезень у Росії.
Втім, для деяких авіакомпаній ситуація може виявитися дійсно загрозливою. Так, згідно з прогнозом, для S7 вихід A320/А321neo з ладу означатиме скорочення перевезень до 15% за підсумками наступного року.
Нові російські авіалайнери
Росія робить усе можливе, щоб компенсувати брак сучасних західних літаків. Втім, поки що виробництво російських авіалайнерів стикається з системними труднощами.
Цього року стало відомо, що повномасштабне серійне виробництво пасажирського авіалайнера МС-21 знову зірвалося. Постачати літак російським авіакомпаніям почнуть тільки у 2025-2026 роках.
Також росіяни постійно стикаються з технічними труднощами іншого свого літака – Sukhoi Superjet. Один з них цього року знову зламався в повітрі.